DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 13.08.2015 16:49:48 

Vše o Jawa 50 Pioneer

Tuning
 

Zvednutí Předního Blatníku

 

Obtížnost tohoto tuningu: 2/5

Potřebujeme 4 plíšky dlouhé asi 2 cm na konci s otvory pro šrouby. Blatník odšroubujeme, namontujeme plíšky tak, aby byly kolmo k blatníku a přišroubujeme na vidlici, srovnáme blatník aby nebyl nakřivo a nakonec dobře utáhneme.

Výhody: Jednoznačně vzhled praktické využití nemá.

 


 

Instalace brzdového světla

 

Obtížnost tohoto tuningu: 4/5

Tento tuning není zrovna nejjednodušší, přesto se ale pokusím ho co nejlépe popsat. Musíme si koupit spínač, který při zatáhnutí zapíná a vypíná světlo, tento vypínač stojí cca 30Kč namontujeme ho tedy na kryt řetězu úplně doprava viz obrázek. Konstrukcí protáhneme jeden drát jdoucí z magneta kde ho zapojíme do cívky. Druhý konec kabelu zapojíme do brzdového světla a spodní kontakt si napojíme ze zadního světla. Drát, který jsme protáhli konstrukcí přeřízneme a konec jdoucí od světla zapojíme do přepínače, na druhou stranu přepínače zapojíme druhý drát jdoucí z magneta. Do brzdy navrtáme otvor o průměru 2mm asi 50mm od stupačky, protáhneme jím tvrdý pevný drát, a zapojíme ho do přepínače. Takže pokud budete brzdit za drát se zatáhne v přepínači se spojí kabel a rozsvítí se zadní brzdové světlo.

 

Výhody: Vyšší bezpečnost při jízdě na komunikacích. 

Nevýhody: Pokud svítíte předním i zadním světlem na brzdové světlo není dostatek proudu a bohužel nesvítí.


Odsazení výfuku

 

Obtížnost tohoto tuningu: 2/5

Odšroubujeme výfuk ze zadního upevnění a mezi kyvnou vidlici a tlumič vložíme železný držák zahnutý do tvaru písmene "C" otočeného o 90° vpravo. Vše sešroubujeme a je to.

Výhody: Dobrý vzhled.


Dobré chlazení díky paprskovité hlavě válce

 

Obtížnost tohoto tuningu: 3/5

Nahrazení je celkem jednoduché, ale obtížné je hlavně sehnání hlavy válce. Potom by to mělo vypadat asi takhle.

 

Výhody: Dobré chlazení, vyšší výkon.

 

 

Úprava Převodovky - Silná Dvojka

 

Tato úprava spočívá v prohození dvou koleček v převodovce, není zapotřebí dělat nějaké jiné úpravy a úprava nemá na motor žádný nepříznivý vliv. Tuto úpravu nejvíce využijou ti co hodně jezdí v terénu a vadí jim relativně rychlá a tím pádem slabá dvojka. Problém však nastane pokud budeme chtít zařadit trojku, aby se třetí převodový stupeň chytil budeme ho muset řadit až po maximálním vytočení druhého převodového stupně. Proto tato úprava není vhodná pro delší jízdu někde po silnici. Úpravu provedeme tak že prohodíme posuvná kolečka v převodovce ve kterých je daná vidlička řazení. Původně je na hlavní hřídely (na této hřídeli je spojka a na druhé straně kolečko sekundárního převodu) 20zubé kolečko a na druhé hřídeli je kolečko 18zubé, prohozením těchto koleček (hlavní hřídel - 18z., druhá hřídel 20z.) docílíme požadované úpravy.

 

 


 

Výroba neonů

Jak vyrobit neon, toto téma máte na každé stránce, která se týče tuningu, určitě znáte takové návody jako ledky v obalu od propisky apod. to jsem taky zkusil a je to spíše pěkné na pohled, ale kulové to osvítí. Takže asi je duležité vědět před tím než se rozhodnete vyrobit neon jestli to budete mnít na okrásu což stačí obal od propisky a ledky, nebo pro účel podsvítit. Já jsem volil tu druhou možnost a proto jsem použil krycí lištu pro kabely, která tvořila jakýsi základ neonů a pak už jenom ledky, odpory trocha drátu a jde se na věc. viz foto

 

 

Tady jde vidět již už nařezaná lišta přesně na potřebnou délku já jsem volil 25cm pro 3 ledky s mezerou cca 7-8cm. Ovšem bacha, možná si říkáte že to je velká mezera ale bral je led diody s určitou svítivosti a úhlem svitu pak jsem si spočítal v jaké výšce bude neon a podle toho jsem si spočítal mezery tak, aby se mi na zemi svit z led diod překrýval.

 

 

Tady jdou vidět ledky už s napajenými odpory.

 

 

Bohužel je to focené z mobilu, takže kvalita nic moc, ale každý rozpoznáte červený a modrý drát je to zapojeno parálně.

 

 

Co dodat vypadá to pěkně, je to napojené na 9V baterii, která to bez problému utáhne a to těch neonů tam bude víc.

 

 

Pak už stačí jen napasovat do lišty s předvrtanými dírami o průměru 5mm dokonale pasuje.

 

 

Další důležitá věc je dobrá izolace tím že to oblepím izolačkou to moc nepomůže, protože působit na to bude voda, sníh, mráz, prach a před tím vším vám izolačka nepomůže, většinou se to celé zatáhne silikonem, ale ten jsem já po ruce neměl tak jsem použil obyčejný vosk ze svíčky je to taky dobrá izolace proti vlhkosti a všemu.Ale samozřejmě bude lepší klasický silikon,tohle je jen "nouzové řešení".

 

 

Takhle to vypadá, když se vše podaří jak má.

 

 


Tuning vzhledu

plexi kryt zapalovaní

 

Takže dnes jsem si pro vás připravil tuning krytu zapalovaní. Efekt spočívá v tom,že při nastartování motoru je krásně vidět. Když pracuje vačka a kladívko (hlavně večer je vidět jiskření).Pro té náročnejší můžeme toto doplnit o podsvícení zapalování do červena,modra,zelena anebo žluta a okořenit to o blikaní ale to až v dalším příspěvku kde se budem věnovat čistě jen podsvícení(všecko na 6V ).



 Co potřebujeme:
 1.kousek plexiskla s ochrannou fólií približne o rozměrech 13 x11 cm a hloubky 4mm(já jsem to dělal z většího kusu protože sem si vytvořil tak 5 kusů do zásoby).
 2.kryt do zapalování (JAWA 50 typ 20,21 a 23 )
 3.vrták průměru úchytných šroubů tohoto krytu (tuším je to 5 vrták ale dejte radši 5,3mm.Teť to budete dotahovat tak opatrně aby vám to nepopraskalo) a jeden vrák 7mm pro zápustné hlavičky šroubků.
4.lupínkovou pilku, pilník(já sem použil kotoučovou brusku ne karbošku )

 Postup práce:
 Vezmeme si plexisklo a původní plechový kryt položíme na plexisklo a obtáhneme centrofixkou (i dírky na šroubky).Když to už máme uchytíme si plexi do svěráku a lupínkovou pilkou vyřežeme požadovaný tvar. Pro kontrolu si takto vyřezané plexi přirovnáme na zapalovaní čím docílíme to,že uvidíme kde nám to přečnívá a či máme správně namalované otvory na šroubky. Když nám to někde přečnívá tak si ty místa vyznačíme fixkou a obrousíme pilníkem anebo bruskou na požadovaný tvar jako je na obrázku dole.
 

 

 

 

Podsvícení zapalování

Takže dnes jsem si pro Vás připravil podsvícení na FICHTLA . Je to podsvícení zapalovaní,které patří vlastně k tomu krytu z plexiskla

 

 

 

Co budete potřebovat:
   Takže,na pionýrovi je střídavé napětí a chceme k němu přidat nějaké podsvícení.Ale je třeba ho usměrnit.Na to nám poslouží usmerňovač(usměrňovače jsou různé velikosti jako je na prvním obrázku nahoře v středu je jeden takový malinký o velikosti 1x1cm a v pravo dole v "čokoládě" (lámavé svorkovnici ) je další ,ale trochu větší takže zaleží na vás,jaký si vyberete.Dále budeme potřebovat jedno polohový vypínač (když to nechceme mít zapnuté za bilího dne - však s podsvícením se" machruje" až večer hahaha...:-),jednu LED diodu (jakou barvu záleží na Vás , ja sem použil červenou svíticí ,to je ta z toho průhledného plastu) vysoko svíticí a jednu blikající (už má v sobě zabudovaný blikač ,to je ta z toho červeného plastu) a nějaké kabílky délky tak 20cm a 1x "čokoládu"(když nechcete nemusíte ,můžete to i přímo letovat, ale pro ty co nemají letovačku (trafo pájku) je vhodnejší "čokoláda" že? Jakou velikost ? To záleží od toho jaké velké součástky si seženete)

Dále Budete potřebovat kousek plíšku velikosti asi tak 8,5x2cm,epoxidovou plastelínu(EPOXI REPAIR se to volá a předává to v železářství),ja jsem použil ješte i černou plastovou izolační pásku (izolačku).Jak je vidět na prvním obrázku LED diody mají jednu nožičku delší (to je + pól) a druhou nožičku kratší (to je – pól) .Zapojení LED diod na dolním obrázku je následovné první LED-ka je ta kterou chceme "rozblikat " .Druhá jde blikavá , takže teď si to položíme před sebe na stůl v tomto pořadí ,tak to bude jako na druhém obrázku - kratší nožičku obyčejné LED-ky spojíme s delší nožičkou blikavé LED diódy. Kdo nechce mít blikavé podsvícení ,může použít na místo blikavé obyčejnou LED-ku na 3V .Jak budete kupovat diody,podívejte se na kolik jsou voltů - musí býť na 3V ,nebo když je zapojíte do série půjdou vám na 6V.

 

Postup:

Teť to už z třetího obrázku vyplývá.Vezměte si dvě LED-ky dvě nožičky jim spojíte a přiletujete kabílky na zůstávající dvě nožičky(+ a -)

 

Tu na dalším obrázku č.4 je vidět ,že kabílky na LED diodách jsou už přiletované (ja sem použil černou dvoj linku ,s plusovým kabílkem označeným červeným pruhem)délka kabílka je 1m.Úchytný plíšek sem použil hliníkový z důvodu jeho uchycení(pod hlavičkou skrutky co drží světelnou cívku na spodku alternátoru .Hliníkový za to ,aby ho magneto nepřitahovalo a proto pod cívkou a ne pod uchycení desky zapalovaní ,aby jste si "nerozhasili" zapalovaní.Teď už máte "zápalko" nastavené).

 

 

Na dalším obrázku to už je 5-tý je to krásně zamontované do kupy ,drátky přiletované na LED-kách jsou zaizolované a celé to je přichycené černou izolačkou z každé strany plíšku ,to proto teť budeme montovat do prostoru zapalování ,tak chceme docílit aby se to opíralo (přitlačilo) o stěnu krytu . To by jsme měli jeden konec a ten druhý .Je zapojený v "čokoládě" na usmerňovač kabílku s červeným pruhem je na + pól a černý kabílek je na - pól a už nám zůstává zapojit,ale co? No samozrejmě ty dvě vlnovky na střídavé napětí. Schválně sem to neletoval aby se to dalo zamontovat do motorky a aby se sem dali připojit i jiné zařízení ,jako například podsvícení podvozku a jiné ,ale to až v druhe části pokračovaní tohoto světelného tuningu.

 

Nemělo by to brát nějak moc proudu - samotná LED-ka bere tak okolo 20mA a to neni velká. Takže ať to chceme připojit na to střídavé napětí jeden kabílek někde ukostříme a druhý zapojíme na velkou světelnou cívku.No a už se blížíme pomalu k závěru ,na posledním obrázku je vidět ,jak jsem to testoval a zkoušel , vymýšlel no proste tvořil .Dále už jsou fotky ,jak to vypadá po namontovaní a jak jsem to montoval.

 


 
Osvětlení tachometru z jawy 90

Protože tento tachometr používám na jawě 50, která nemá takový výkon elektriky, nemá ani baterii, jakou měla jawa 90. Zkrátka jsem tam narval ledky. Jen pár fotek:

Tradá! Tachometr.. Jde se kuchat

Šroubováčkem opatrně odkryjeme plech. Hodně opatrně...

Sklíčko je fuč

Odšroubkujem

Takhle to vypadá vevnitř

Vteřinové lepidlo podrží ledky

A zakrytovat zase zpátky

Svítí!


Zámek zapalování na jawu 50

Nejkvalitnější dvoupolohový (stačí) zakoupíte v GME za 127kč. Do plastového prvku čela motorky (kde je připevněn hlavní světlomet, spínací skříňka a tachometr) jsem navrtal díru velikosti zámku, šup ho tam a je to. Nakonec ho připájím na spínací skříňku mezi 58 a 1 jako druhý chcípák. V sepnuté poloze nepůjde motorku nastartovat, v nesepnuté půjde. Zde je schéma a fotky:

 


Laděné výfuky


Laděné výfuky se většinou používají spolu s úpravami motoru pro různé druhy závodů, ale dost lidí je používají i na seriových strojích i když se říká že než laděný výfuk je lepší dobře vyčištěnej a utěsněnej výfuk originální. U nás sou hodně rozšířený výfuky značky HIKONE, které na sériovým motoru dávají lepší zvuk, a motor se líp vytáčí, možná se i trochu zvedne





Jednoduchá aplikace pro výpočet šířky difuzoru ke stažení:

Difuzor



Tyristorové zapalování na Fichtla obrázky s návodem:

Obrázek 1

Obrázek 2

Obrázek 3

Obrázek 4



Závady a jejich odstranění

 

Motor nepracuje pravidelně, vynechává, nepravidelná jiskra:

 

  • Nevhodná svíčka. / Švícku vyměnit.

  • Zaolejovaná svíčka. / Svíčku vyšroubovat a očistit.

  • Velká vzdálenost elektrod svíčky. / Vzdálenost elektrod nastavit přihnutím vnější na 0,5 mm.

  • Znečištěné kontakty kladívka. / Kontakty očistit benzínem.

  • Opálené kontakty kladívka. / Kontakty opilovat jemným pilníkem.

  • Špatné nastavené kontakty kladívka. / Vzdálenost kontaktu nastavit na 0,4 mm.

  • Špatný kondenzátor, motor jede jen na malé otáčky, pravidelné a silné jiskry mezi kontakty kladívka. / Vyměnit kondenzátor.

  • Občasné krátké spojení kabelu s válcem nebo rámem. / Kabel zaizolovat, nejlepší však vyměnit.


 

Motor nepracuje pravidelně, vynechává, dobrá jiskra:

 

 

 
    • Voda anebo olej v karburátoru. / Karburátor vyčistit.

    • Do karburátoru jde málo paliva. / Pročistit benzínovou hadičku, vyčistit kohout se sítkem, profoukat vzduchový otvor ve víčku.

    • Občasné krátké spojení kabelu s válcem nebo rámem. / Kabel zaizolovat, nejlépe je však vyměnit.

    • Chudá směs. / Vyčistit trysku v karburátoru, nastavit karburátor.

    • Špatně namíchaná směs paliva. / Směs před nalitím do nádrže dobře promíchat a nepřehánět to s olejem, (doporučené: 1 : 33 ; 1 : 40).

 

 

 

Motor nepracuje pravidelně, má detonaci (píst klepe)

 

 

 
    • Motor je přehřátý. / Nechat motor vychladnout a nejezdit na vysoké otáčky.

    • Elektrody svíček jsou žhavé, (nevhodná tepelná hodnota). / Svíčku vyměnit.

    • Mnoho karbonu ve hlavě. / Sundat hlavu a karbon odstranit.

    • Velký předstih. / Nastavit předstih asi na 20° před horní úvratí.

    • Výfuk je zanesený. / Rozmontovat tlumíc a vyčistit s kolenem, eventuálně narovnat. 

 

Motor se zastavil nebo se nedá nastartovat, nemá kompresi:

 

 

 
    • Zlomený písní kroužek. / Sejmout kroužek z pístu a nahradit novým.

    • Zapečený pístní kroužek. / Sejmout kroužek, očistit a znova nasadit, nejlepší je ho však nahradit novým.

    • Těsnění pod svíčkou profukuje. / Těsnění nahradit novým.

    • Těsnění pod hlavou profukuje. / Těsnění nahradit novým.

    • Zadřený píst. / Sejmout válec a nechat udělat výbrus.

 

Motor se zastavil nebo se nedá nastartovat, svíčka nedává jiskru, na konci kabelu není jiskra.

 

 

 
    • Světelný spínač je nastaven na zkrat. / Pootočit do správné polohy.

    • Porušená zapalovací cívka. / Vyměnit zapalovací cívku.

    • Kontakty kladívka nejsou čisté. / Kontakty je třeba očistit benzínem.

    • Špatné kontakty kladívka. / Kontakty nechat opravit nebo vyměnit.

    • Kabel zapalování je přetrhlý nebo uvolněný. / Kabel vyměnit, případně spojit a zaizolovat, co nejdříve vyměnit za nový.

    • Spálená izolace kabelu. / Kabel zaizolovat a co nejdříve vyměnit.

    • Porušený kondenzátor. / Vyměnit za nový.

    • Porušená izolace vinutí startéru. / Dát opravit.

 
    • Voda na kladívku. / Vodu vyfoukat, opatrně vytřít anebo nechat vyschnout.

    • Porušená bakelitová kabelová koncovka (Faja). / Vyměnit koncovku.

 

Motor se nedá nastartovat nebo se zastavil, karburátor se nedá přeplavit:

 

 

 
    • Palivový kohoutek v přívodním potrubí je uzavřen anebo nedostatečně otevřen. / Otevřít palivový kohoutek.

    • Zacpaný čistič paliva nad kohoutkem. / Vyšroubovat kohoutek a vyčistit sítko.

    • Zacpané porubí nebo síto v karburátoru. / Potrubí vyčistit a přefoukat, karburátor vyčistit a profoukat.

    • Zacpaný otvor ve víčku nádrže. / Vyčistit vzdušný otvor ve víčku nádrže.

 

 

 

Motor se nedá nastartovat nebo se zastavil, karburátor není v pořádku:

 

 

 
    • Zacpaná tryska. / Vyšroubovat trysky a profoukat je.

    • Děravý plovák. / Plovák zaletovat anebo vyměnit

    • Plovák visí. / Poškozenou jehlu nahradit novou, nebo opravit.

 

 

 

Motor se nedá nastartovat nebo se zastavil, karburátor v pořádku:

 

 

 
    • Přehřátý motor. / Nechat motor vychladnout a udržovat ho na nízkých otáčkách.

    • Nedostatečné mazání. / Dbát na to aby olej byl zředěn ve správném poměru, podle výrobce (většinou- 1 : 40 ; 1 : 33).

    • Bowdenové lanko je přetrhlé nebo vyvlečené. / Lanko vyměnit anebo nastavit.
 
    • Špatné těsnění mezi karburátorem a válcem. / Těsnění vyměnit anebo dotáhnout.
 

   

 

Motor nemá trvale dostatečný výkon:

 

 

 
    • Mnoho usazeného karbonu ve válci, hlavě, výfukovém průchodě a výfuku. / Odstranit karbon.

    • Částečně zacpaný přívod paliva. / Odmontovat potrubí a pročistit.

    • Špatně nastavené zapalování. / Nastavit vzdálenost dotyku kladívka a předstih.

    • Nenastavený karburátor (špatná směs). / Nastavit volný běh, polohu jehly a vyčistit čistič vzduchu.

    • Zaseknuté šoupátko. / Uvolnit šoupátko a nastavit, aby se naplno otevíralo.

    • Opotřebený vnějšek válce a píst. / Nový výbrus válce, nový píst a kroužky, zjistit opotřebení pístního ložiska atd. (odborná dílna).

    • Motor nasává falešný vzduch. (Kártry, gufera nebo hrdlo karburátoru netěsní). / Kártry oddělit, dotykové plochy očistit nanést těsnící hmotu a pevně sešroubovat. Těsnění pod hrdlem karburátoru vyměnit a dát nová gufera.

    • Špatné těsnění pod hlavou. / Vyměnit.

    • Brzdové čelisti dřou o bubny. / Nastavit bubny.

    • Máte na zapalování nastavenou malou cívku magneta je třeba zapojit na zapalování tu největší, potom svíčka dává malou jiskru a fichtl nemá výkon (jede pomalu ,nemá výkon)je třeba na kladívka zapojit tu největší cívku.

 

Motor nemá chvilkami dostatečný výkon:

 

 

 
    • Částečně ucpaný přívod paliva anebo sítko v kohoutku nebo v karburátoru. / Přívod paliva anebo sítko vyčistit.

    • Plynové lanko drhne v bowdenu. / Lanko namazat, prípadně vyměnit.

    • Přehřátý motor. / Motor nechat vychladnout a udržovat v nízkých otáčkách.

    • Špatná svíčka. / Vyměnit svíčku.

 

 

Výběr Helmy

 

 

 

Správná helma na motocykl by měla vypadat asi jako na obrázcích. Měla by mít spodní kryt na bradu, větrání, plexisklo a hlavně, když ji kupujete tak dejte pozor na to, že Vám musí být helma trochu těsná, časem si do těchto molitanů uvnitř obtisknete svůj tvar hlavy rozhodně nedoporučuji kupovat použité helmy z bazarů mohou být mechanicky poškozené a hlavně Vám nikdy nepadnou. Helma je mnohdy jedinou ochranou motorkáře, takže při výběru nekoukejte ani tak na cenu jako na kvalitu slušná helma se dá koupit za 2 000Kč.

 

 

Obecně

 

 

 

Motocykl Jawa 23 vznikl na základě průzkumu trhu, kdy se ukázala potřeba přiblížit se konstrukcí ke klasickému motocyklu. Protože konstrukce nového motocyklu včetně zkoušek trvá několik let, bylo rozhodnuto použít součástkovou základnu z pionýra Jawa 20. Ve spolupráci s italskou firmou Italjet (tam se dodávaly spalovací motory) vznikl funkční vzorek. Po dopracování do konečného tvaru byl na světě motocykl Jawa 50 typ 23. Stal se dobrým vývozním artiklem a v USA se začal prodávat pod obchodním označením Mustang. Toto pojmenování mu nakonec zůstalo natrvalo. Technické parametry, obsluhu i údržbu má v podstatě stejnou jako typy 20 a 21. Nádrž je umístěna za řidítky a má obsah 8 litrů. Mustang byl doplněn o nosník sedla, pod kterým je schránka na nářadí a držák hustilky. Sedlo je větší než u typů 20,21. Motocykl má minimální krytování, je opatřen stupačkami, seříznutým výfukem, kruhovými blatníky a novou menší výkyvnou maskou světla. Motor je stejný jako u 20 a 21. Karburátor zůstal také nezměněn, pouze byl spojen pomocí manžety s filtrem, který byl schován pod nádrží. Typům 20 a 21 už se tedy(co se týká vzhledu) moc nepodobá....

 

 

 

 

Technické parametry: (MUSTANG)

 

 

 
    • Motor: Dvoudobý vzduchem chlazený jednoválec s vratným vyplachováním a rozvodným pístem.

    • Vrtání x zdvih, obsah, výkon, kompresní poměr: 38x44 mm / 49,9 ccm / 2,6 kW = 3,5 koně / 6500 ot./min /   9,2:1

    • Převodovka a spojka: Třístupňová převodovka s postupným řazením nožní pákou na levé straně, dvoulamelová spojka v olejové lázni.

    • Podvozek :

    • Otevřený rám, svařený z ocelových trubek obdélníkového průřezu.
    • Přední kolo - teleskopická vidlice bez tlumení, zdvih 90 mm.
    • Zadní kolo - uloženo v kyvné vidlici odpružené dvěma samostatnými pružinami s kapalinovými tlumiči, zdvih 85 mm.
 
    • Rozměry a hmotnosti:
    • rozvor - 1165 mm
    • délka - 1780 mm
    • šířka - 600  mm (podle provedení )
    • výška - 930 mm
    • světlá výška - 132 mm
    • pohotovostní hmotnost - 70 kg
    • užitečná hmotnost - 160 kg
 
    • Výkony:
    • max. rychlost   65 km/h
    • max. stoupavost 25% -1 člověk
    • max.stoupavost  15% -2 lidi
    • spotřeba paliva  2,3 l/100km
 
    • Rok výroby:1962
    • Primární převod: řetězem   ČZ - Favorit 3/8" x 3/8" (44 článků)

    • 3.převod - 1:10,27 : 1:11,13

    • Karburátor: Jikov 2917 PSb (hl.tryska č.68,volnoběžná č.38)

    • Rozměry pneumatik: přední, zadní: 2,5 x 16 /  2,75 x 16

    • Rozměr ráfku: 1,5 A X 2

    • Zapalovací cívka: 8V

    • Sekundární převod: řetězem   ČZ - Favorit 3/8" x 3/8" ( 44 článků)

    • Celkové převody: I.(sek.kolečko 13 zubů): II.(sek.kolečko 12 zubů)

    • 1.převod - 1:27,72 : 1:30,03

    • 2.převod - 1:15,18 : 1:16,44

    • Magneta:

    • Typ 23A : 6V (stejnosměrný), 15W přední žárovka, 5W zadní žárovka = Magneto dává dohromady 20W.    
    • Typ 23: 6V (stejnosměrný), 25W přední žárovka, 5W zadní žárovka = Magneto dává dohromady 30W.
    • Typ 21 (Sport): 6V (stejnosměrný), 15W přední žárovka, 5W zadní žárovka = Magneto dává dohromady 20W.
    • Typ 20: 6V (stejnosměrný), 15W přední žárovka, 5W zadní žárovka = Magneto dává dohromady 20W.
    • Nádrž Jawa 50 Mustang : 10 l někde píšou 8 litrů zaleží na příručce(myslim že příručka 4 vydání píše 10 l a příručka 9 vydání píše 8 l). A nebo také to může být tím že jeden mustang je silniční proto má 10 l nádrž (zdá se mi že má tluščí nádrž než typ sport) a potom by mohl být typ sport a ten by měl mít  8 l (toto není jisté proto píšu ,,by mohl mít'' ale myslim že to tak je )(zdá se mi že typ sport má užší nádrž než typ silniční)